Wednesday, January 12, 2011

pergilah jauh2, perasaan geram!!!

Sharon memukul Break kerana hilang entah ke mana dan membuatkannya risau

saya selalu pendamkan rasa tak puas hati dan perasaan marah...
terutamanya pada kawan2 rapat ku...

adakah itu satu tabiat yang baik...?
sebab orang lain semua meluahkan rasa tak puas hati kepada orang lain...
bagi saya, ini akan meninggalkan prasangka yang buruk (dan juga menyebarkan gosip)

hmm, habis tu, bagaimana hendak melepaskan geram tanpa melukakan hati orang lain?
sangatlah susah...
T_T

di sini saya senaraikan cara saya melepaskan geram...
(perhatian! langah2 berikut berkesan untuk diri saya... untuk orang lain, keputusannya berbeza.. harap maklum... :D)
1. main game sampai penat otak
2. dengar lagu sedih/ tengok cerita sedih dan nangis macam orang baru break up
3. dengar lagu rancak (dan naikkan volume!) dan menyanyi sampai pening kepala tanpa mempedulikan orang di sekeliling
4. pergi training taekwondo, tumbuk dan tendang macam orang gila
5. pergi jogging
6. tengok anime sampai puas
7. tidur awal

setakat ini, saya masih waras dan berupaya untuk hidup dengan normal selepas melakukan perkara2 di atas...
tapi tak tahulah sampai bila....
XP

No comments: