Friday, February 11, 2011

keputusan anda sekarang penentu masa hadapan anda

Kairi dari Kingdom Hearts II

... walau sekecil mana pilihan anda...

haih~
itulah yang terjadi kepada ku...
memilih untuk tidak dipilih...
demi ibu kesayangan ku~
(i lap u, maaaak~)

hmm, ceritanya begini...
ku ingin meminta restu emak ku untuk menjadi *tuuut*
(oops, tersensored pula~ aha~ :D tapi menda ni menda baik tau~ jangan fikir mende lain!!)
lalu saya pun menelefon emakku~
responnya, seperti ku jangka, negatif...

tetapi ku tidak berputus asa...
ku pujuk, ku pujuk, dan ku pujuk lagi...
lantas emakku tidak tahu hendak berkata apa lagi, lalu berkata demikian:
"sukahati la..."

=_= secara jujurnya, ku tidak mahu emakku berkata demikian...

selepas itu, ku perlu hadirkan diri dalam mesyuarat untuk memilih *tuut~* (:D)
ku pun jalan sambil memikirkan apa yang telah dikatakan oleh ibuku....
hatiku tidak senang, dan jantungku berdegup dengan kencang yang semacam...
nafasku pula kadang2 deras, dan ku berasa resah semacam....
lantas, ku berfikir...
"adakah saya membuat pilihan yang betul?"

mesyuarat itu bertempat di tingkat 2, dan ku terhenti di hadapan tangga...
"apa yang ku sedang lakukan ini? adakah saya menderhakai ibuku sendiri...?"

lama juga ku berfikir di bawah tangga....
akhirnya, ku membuat keputusan yang drastik~~~ iaitu~~~
balik

sebaik sahaja ku berpaling dari tangga,
jantungku berdegup dengan tenang sedikit...
lantas ku berfikir....
"terima kasih, mak, sebab selamatkan saya dari keputusanku yang terburu2 ini..."

walaupun sebahagian hatiku ingin sangat2 menjadi *teeet~~* <_<'''
selepas itu, ku melepaskan perasaan yang kecewa ini...

jadi, janganlah anda membuat keputusan yang terburu2
dan janganlah juga buat perkara yang tidak direstui ibu bapa anda...
nescaya anda tidak akan hidup dengan tenang~ bohahaha~~~~ XD
(>.< sori, tergelak evil :D)

ku ada soalan untuk anda:
adakah anda masih berdegil membuat sesuatu yang tidak direstui ibu bapa anda?

tepuk dada, tanya selera
sendiri tahu, sendiri jawab lah iye~
:D

3 comments:

Afiq jadi tat :P said...

Trimas kak Aqma ~~~~ cite nie kasi sy semangat balik nak study ^^

pha is said...

ni kes yg tahun lepas punya or yg terbaru?

Amalina said...

Weh, apa cerita sensor2 ni? Aku tak paham!!!

And sometimes, when I try rebelling with my parents... I don't have my heart beating fast, etc. =___=

But I try to listen to them now. Hehe.

Whatever it was, good luck. Ingat Allah, ingat parents.

P/S: cerita la kat aku apa hal yg kau sensor2 ni. nak tau gak~~~